Psycholog
mgr Julia Skibińska
WYKSZTAŁCENIE:
Ukończyłam psychologię o specjalności klinicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. We wrześniu 2023 r. rozpoczęłam czteroletnie, całościowe szkolenie psychoterapeutyczne z systemowej terapii rodzin i indywidualnej psychoterapii psychodynamicznej w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. Nieustannie podnoszę swoją wiedzę i kompetencje uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach naukowych.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
Doświadczenie zdobywałam w Środowiskowym Domu Samopomocy prowadząc zajęcia grupowe z treningu umiejętności społecznych i indywidualne poradnictwo dla osób przewlekle chorujących psychicznie. Odbywałam wolontariat w Młodzieżowym Telefonie Zaufania. Konsultowałam pacjentów w jednej z prywatnych warszawskich poradni specjalistycznych. Obecnie pracuję w Placówkach Opiekuńczo-Wychowawczych z dziećmi i młodzieżą pochodzącą z rodzin dysfunkcyjnych.
DOROBEK NAUKOWY:
Jestem współautorką artykułu naukowego dotyczącego poziomu dobrostanu psychicznego w zależności od natężenia aktywności fizycznej. Iwon, K., Skibińska, J., Jasielska, D. i Kalwarczyk, S. (2021). Elevating Subjective Well-Being Through Physical Exercises: An Intervention Study. Frontiers in Psychology.
Broniłam pracy magisterskiej na temat wybranych wskaźników zdrowia psychicznego wśród pacjentów chorych kardiologicznie.
PRZYNALEŻNOŚĆ DO ORGANIZACJI I TOWARZYSTW NAUKOWYCH:
Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ponadto przeszłam własny proces psychoterapii, a swoją pracę poddaję superwizji.
Świadczę poradnictwo i wsparcie psychologiczne zarówno dorosłym jak i dzieciom. Specjalizuję się w pracy z osobami doświadczającymi stresu, depresji, lęku, nieradzącymi sobie z przeżywanymi emocjami, znajdującymi się w trudnej sytuacji (m.in. diagnoza choroby, konflikty w relacjach, problemy w pracy) a także ludźmi z niskim poczuciem własnej wartości.
Konsultuję rodziny z dziećmi w każdym wieku (od niemowlęcia po 18 rok życia). Jednak bezpośrednio z dzieckiem pracuję od ukończenia przez nie 5 roku życia. W przypadku młodszych dzieci skupiam się na psychoedukacji dotyczącej problemu oraz podnoszeniu kompetencji wychowawczych rodziców. Na pierwszą konsultację w sprawie dziecka zapraszam wyłącznie opiekunów, bez dziecka. Polega ona na zebraniu szczegółowego wywiadu na temat trudności dziecka, jego dotychczasowego rozwoju i kontekstu rodzinnego.